Μορφολογική μέθοδος διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού I2016-10-20T21:54:32+00:00

Project Description

Την Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016, πραγματοποιήθηκε το 1ο σεμινάριο του Κύκλου «Μορφολογική μέθοδος διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού: θεωρία και πράξη», με εισηγήτριες την κ. Βάσω Κ. Τυροβολά, Ομότιμη Καθηγήτρια στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την κ. Μαρία Ι. Κουτσούμπα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου, η κ. Βάσω Κ. Τυροβολά παρουσίασε σε θεωρητικό επίπεδο τη διαπραγμάτευση της μορφής υπό τους όρους των θεωριών του φορμαλισμού, του γλωσσολογικού φορμαλισμού και της δομομορφολογίας, αντιμετωπίζοντας το χορό ως ιστορικό και πολιτισμικό φαινόμενο, πολιτισμικό προϊόν και είδος τέχνης. Αναφέρθηκαν δοκιμασμένες προσεγγίσεις και μέθοδοι, συνοψίστηκε η ερευνητική τους αφετηρία και κατάληξη και αναδείχθηκε η εφαρμογή τους στο πεδίο μελέτης της μορφής και της διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού.

Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου, και περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, η  κ. Μαρία Ι. Κουτσούμπα παρουσίασε αναλυτικά τη μορφολογική μέθοδο διδασκαλίας (τη λογική και τα στάδιά της) και έγινε μια πρώτη εφαρμογή της σε χορευτικές μορφές από όλη την Ελλάδα με βάση τα δύο βασικά δομικά σχήματα του ελληνικού παραδοσιακού χορού, το δομικό τύπο του χορού «στα τρία» και του χορού «στα δύο», καθώς και τον συνδυασμό αυτών. Με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή μέσα από ενδεικτικά παραδείγματα, καταδείχθηκε η εφαρμόσιμότητα  της μεθόδου και αναδείχθηκε ήδη από το πρώτο αυτό σεμινάριο ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης και διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού.

Project Details

Tags:

Leave A Comment

Αξιολόγησε
το Ωδείο !

Πες μας τη γνώμη σου για το Ωδείο ΣΙΜΩΝ ΚΑΡΑΣ σε 2 μόλις λεπτά.
Μας είναι πολύτιμη!
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΦΟΡΜΑΣ
close-link